Persoonlijk en Expert Advies
Supersnelle Leveringen
Vanaf €150 Gratis Verzending
G230F3/RR2 Zenoah Falcon3/RR2 23 cc Tuning Motor, 1 st.
G230F3/RR2 Zenoah Falcon3/RR2 23 cc Tuning Motor, 1 st. G230F3/RR2 Zenoah Falcon3/RR2 23 cc Tuning Motor, 1 st. G230F3/RR2 Zenoah Falcon3/RR2 23 cc Tuning Motor, 1 st. G230F3/RR2 Zenoah Falcon3/RR2 23 cc Tuning Motor, 1 st. G230F3/RR2 Zenoah Falcon3/RR2 23 cc Tuning Motor, 1 st. G230F3/RR2 Zenoah Falcon3/RR2 23 cc Tuning Motor, 1 st. G230F3/RR2 Zenoah Falcon3/RR2 23 cc Tuning Motor, 1 st.

G230F3/RR2 Zenoah Falcon3/RR2 23 cc Tuning Motor, 1 st.

In voorraad
Bestel nu en deze wordt Aankomende Dinsdag verzonden

VERZENDING GRATIS!

Betaal in 3 Termijnen van € 196,63 met
Zenoah
Product code G230F3/RR2
EANcode: 8719697089161

€ 599,90 € 589,90

Zenoah Falcon3 Tuning

Zenoah G230 Falcon3 RedRace2

Sinds jaar en dag wordt de Zenoah G230 ingezet op nationale en internationale on-road wedstrijden in de 1.5 klasse. In de G230 brengen de bewerkingen en wijzigingen het maximale vermogen naar voren. Bij deze motor is de cilinder met twee bouten op het karter gemonteerd, echte met goed pakking levert dit geen problemen op! De G230 is 23 cc en heeft een slag van 28 mm.

Bij de Zenoah Falcon3 bewerkingen houden we ook rekening met de houdbaarheid en betrouwbaarheid, zonder qua vermogen enige concessies te hoeven doen. De eerste stap is de motor geheel te demonteren om alles te kunnen meten zodat de passingen optimaal zijn. Teven meten we vooraf de squish, (lees anti detonatie spleet), tussen de zuiger en de cilinder bij het b.d.p., oftewel bovenste dode punt. Op die manier kunnen we vooraf de dikke van de gebruiken voetpakking kiezen om die speling tussen de 0,5 en 0,6 mm te houden

Vervolgens controleren we de dikte van de krukas pennen of de gehele kruk as aan de onze voorwaarden voldoet. Deze moeten een ideale dikte hebben zodat de krukas soepel in de lagers kan bewegen. 9 van de 10 keer moet dit aangepast worden. De 3e stap is het bewerken van de zuiger en de cilinder, waarbij de de poorten diagram aanpassen voor maximale prestaties. Na passing wordt het geheel weer gemonteerd met gebruik van onze lijn pakkingen. De 4e stap is het balanceren van het vliegwiel en worden de koelvinnen aangepast.

Technische verbeteringen:

  • Kruk as richten en wanneer nodig slijpen
  • Zuiger bewerken
  • Cilinder bewerken, (Spoelpoorten, uitlaatpoort en squish)
  • Vliegwiel balanceren en bewerken
  • Afbouwen met kwaliteits pakkingen
  • Carburateur controleren op onderdruk
  • Monteren en afstellen van de RedRace2 ontsteking

TPS RedRace2 ontsteking;

Het hart van de ontsteking is opgebouwd uit diverse hoogstaande delen. Te beginnen een gebalanceerde en bewerkte 60 mm rotor, met daarbij twee CNC gefreesde delen. Deze twee delen zitten door speciale pasvormen met elkaar verbonden voor een stabiel geheel. De speciale schoepenvorm aan de voor- en achterkant geven meer dan voldoende luchtverplaatsing voor een efficiënte koeling.

De 3 delen rotor wordt middels een speciale RVS moer op de kruk as bevestigd. Er is speciaal voor RVS gekozen zodat dit het magnetisch veld van de rotor niet kan beïnvloeden. De HV spoel wordt met een verdikte adapter plaat op de cilinder geschroefd, (gebruikt goede Lock-Tite).

Soepel en veel vermogen dat er is wanneer u het nodig heeft, en dit alles in combinatie met laag brandstof verbruik. Wij hebben het maximale voor u gedaan om een van de beste Tuning motoren te bouwen.Wij geven u garantie dat u tevreden zult zijn over deze motor.

Voor u is de keuze makkelijk, een soepele, betrouwbare, zuinige motor met veel vermogen die zich kan meten met de allerbeste op de markt. Voor optimaal prestaties en bescherming gebruik adviseren wij de PSR-2 Race olie. Alle onder- en tuning delen zijn uit voorraad leverbaar!

Motor wordt compleet, echte zonder koppeling, motorbevestiging flens, Air duct platen en uitlaat geleverd.

Deze Zenoah motor heeft dezelfde inbouwmaten als:

Uitleg keuzes carburateurs:

  • WT603B Standaard carburateur met choke
  • WT603BBB Standaard carburateur met aan beide zijden gelagerde gasklep as
  • WT990 Optionele carburateur zonder choke
  • WT990BB Optionele carburateur zonder choke met aan beide zijden gelagerde gasklep as, (aanrader!)

Motor inrijden:

  • 1) Gebruik 1:25 brandstofmengsel, 40 cc top kwaliteit 2-takt olie op 1 liter E5 Super benzine
  • 2) Carburateur naalden beide 1 1/4 draai open, (dit is de standaard afstelling vanaf fabriek)
  • 3) Motor starten en ongeveer 2 minuten stationair laten draaien totdat op temperatuur is
  • 4) Tijdens de eerste tank opbouwend rijden, vermijd langdurige hoge toeren! dit duurt ongeveer 40 minuten
  • 5) Laat de motor volledig afkoelen en voer een visuele check uit op lekkages e.d..
  • 6) Tijdens de tweede tank het toerental stapsgewijs opvoeren, dit duurt ongeveer 40 minuten
  • 7) Laat de motor wederom volledig afkoelen
  • 8) Voer een visuele controle uit vanuit de uitlaatpoort, controleer de gehele motor op eventuele lekkages
  • 9) Rijd met de derde tank zoals je normaal zou doen, alleen maar kortstondig vol gas, dit duurt ongeveer 40 minuten
  • 10) Motor is nu klaar om vol belast te worden
Schrijf je eigen beoordeling
U beoordeeld:G230F3/RR2 Zenoah Falcon3/RR2 23 cc Tuning Motor, 1 st.
Uw beoordeling

MEER INTERESSANTE PRODUCTEN VOOR U?